soya - contact 
soja
Soja  -  Informatie over soja en sojaproducten
Home Sojaproducten Reviews Gezondheidsvoordelen Nieuws Sojarecepten

soy-beans



 


Recent nieuws betreffende soja

  • Soja kan opvliegers tijdens menopauze verlichten.
    Soja kan ongemakken tijdens de menopauze verlichten, zo blijkt uit recent Italiaans onderzoek. De isoflavonen, natuurlijke plantenbestanddelen uit soja, kunnen namelijk het aantal opvliegers verminderen. 2010-02-10
  • Soja verlaagt kans van sterfte bij borstkanker.
    Onderzoekers analyseerden gegevens van de Shanghai Breast Cancer Survival Study, waarbij 5042 vrouwen tussen de 20 en 75 jaar met borstkanker werden gevolgd. Zij vonden dat vrouwen met de hoogste sojaconsumptie 29 procent minder kans hadden op overlijden en 32 procent minder kans op hervallen in vergelijking met patiënten met de laagste inname. 2009-11-04
  • Soja beschermt tegen beoerte.
    De consumptie van soja zou wel eens een gunstig effect kunnen hebben op het risico van een beroerte. Personen die meer dan 300 gram sojaproducten consumeerden hadden 77% minder risico op een beroerte dan degenen die minder dan 50 gram sojaproducten consumeerden. 2009-09-12
  • Alpro verkocht aan Dean Foods.
    Vandemoortele verkocht haar Alpro Divisie aan Dean Foods voor een prijs van ongeveer €325 miljoen. 2009-06-15
  • Soja-isoflavonen remmen de groei van de dikke darmkanker.
    Een Canadese studie toonde aan dat een levenslange blootstelling aan soja-isoflavonen remmend werkt op de ontwikkeling van dikke darmkanker bij mannelijke Sprague-Dawley ratten. 2009-02-20
  • Soja-eiwit en metaboolsyndroom.
    Soja-eiwit inname oefent een geslachtspecifieke invloed uit op het risico van het metaboolsyndroom, met een licht verlaagt risico bij vrouwen, maar een verhoogd risico bij mannen. Aanvullende onderzoeken zijn nodig om deze resultaten te bevestigen en om de exacte mechanismen van de waargenomen effecten te bepalen. 2009-01-12
  • Soja verlaagt risico op bortskanker.
    Vrouwen die elke dag een portie soja gebruiken, hebben 18 percent minder kans op het ontwikkelen van borstkanker. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 35.000 Chinese vrouwen. 2008-09-22
  • Sojaproducten verlagen bloedcholesterol.
    Zelfs een matige inname van soja-eiwit kan een gunstige invloed hebben op de verschillende bloedlipiden. Dat blijkt uit een nieuwe meta-analyse naar de invloed van soja-eiwit op de bloedcholesterol. 2008-08-06
  • Soja remt vooruitgang prostaatkanker.
    Uit een Amerikaans onderzoek komen aanwijzingen dat regelmatige sojaconsumptie de progressie van prostaatkanker afremt. 2008-06-17
  • Soja is tandvriendelijk.
    Soja lijkt ook gunstig voor de gezondheid van de tanden. Dit blijkt uit een Japanse studie waaraan bijna 4.000 Japanse studentes deelnamen. De studie werd gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift BioMed Central Public Health. 2008-05-05
  • Risico op hersenbloeding kan met 54 percent dalen door regelmatige sojaconsumptie.
    Voor het eerst toont een wetenschappelijke studie aan dat een hoge sojaconsumptie de kans op het ontwikkelen van een hersenbloeding aanzienlijk kan doen dalen. Het in Japan uitgevoerde onderzoek wijst op een risicodaling van maar liefst 54%. 2008-04-04
  • Soja biedt antwoord op explosie aan diabetes patiënten.
    Het aantal mensen met diabetes neemt schrikbarend toe. Wereldwijd gaat het inmiddels om ruim 245 miljoen mensen en over 20 jaar zullen dat er naar schatting 380 miljoen zijn. 2008-03-08
  • Soja-allergenen verminderd door gisting.
    Volgens een onderzoek door wetenschappers van de Universiteit van Illinois en het Instituto de Fermentaciones Industriales in Madrid kan fermentatie de allergeniciteit van soja verminderen en de hoeveelheid aminozuren verhogen. 2008-01-09
  • Soja verlicht menopauze.
    Uit vooraanstaand Amerikaans onderzoek blijkt dat soja menopauzale ongemakken verlicht. Het aantal opvliegers daalt met 45% bij consumptie van een sojarijke voeding. 2007-09-12
  • Sojaconsumptie evenaart effect bloeddrukverlagende medicijnen.
    Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat een sojarijke voeding de bloeddruk tot 10% doet dalen. 2007-07-10
  • Soja-isoflavonen stimuleren botopbouw.
    Uit een recent artikel in het toonaangevende European Journal of Clinical Nutrition blijkt dat isoflavonen de botopbouw significant stimuleren en de afbraak fors verminderen. Soja bevat deze isoflavonen van nature. 2007-06-04
  • Sojaconsumptie leidt tot opmerkelijke verbetering bij metabool syndroom.
    Sojaconsumptie heeft een gunstig effect op het bloedlipidenprofiel en de insulineresistentie. 2007-04-10
  • AdeZ lanceert fruit en soja drank.
    AdeZ is een reeks van fruit en soja dranken gelanceerd door Unilever in het Verenigd Koninkrijk. Het is het eerste nieuwe belangrijke merk dat door Unilver wordt gelanceerd. 2007-03-30
  • Vandemoortele Groep (Alpro) neemt SoFine Foods over.
    De directies van Vandemoortele en Heuschen & Schrouff Foods Group bevestigen de overname van SoFine Foods, dochterbedrijf van Heuschen en Schrouff, door Vandemoortele. 2006-06-23
  • Cholesterol kan beheerst worden met voeding.
    In België heeft twee op de drie personen last van verhoogde cholesterol. Een te hoge cholesterol is de belangrijkste risicofactoren voor hart- en vaatziekten. 2005-10-01
  • Soja zou prostaatkanker kunnen stoppen.
    Volgens een artikel in Biology of Reproduction, geloven Amerikaanse onderzoekers dat soja isoflavonen zouden kunnen helpen om kaalheid te behandelen en de ontwikkeling van prostaatkanker bij mannen te voorkomen. 2004-04-12
 
Copyright ©2010 , Soya.be