soja
Soja  -  Informatie over soja en sojaproducten
Home Sojaproducten Reviews Gezondheidsvoordelen Nieuws Recepten

RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   InloggenInloggen 
Brood bakken van soja zonder tarwebloem?
Naar Pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
   Soya.be Forum Index -> Soja en gezondheid
Auteur Bericht
Peter

Geplaatst: Sun Jan 18, 2004 10:36 pm 
Brood bakken van soja zonder tarwebloem?
Reageer met quote

Vanwege een koolhydraatarm dieet vroeg ik mij af of het mogelijk is om met alleen gebruikmaking van sojameel, dus zonder tarwebloem, een brood te bakken, of in ieder geval iets wat daar op lijkt?

Jenny Walz

Geplaatst: Thu Feb 12, 2004 3:59 am 
Re: Brood bakken van soja zonder tarwebloem?
Reageer met quote

Peter schreef:
Vanwege een koolhydraatarm dieet vroeg ik mij af of het mogelijk is om met alleen gebruikmaking van sojameel, dus zonder tarwebloem, een brood te bakken, of in ieder geval iets wat daar op lijkt?

Ik heb inmiddels brood gevonden van Maigre-Vit wat koolhydraatarm is. Het smaakt mij en mijn man goed en het lijkt ook goed te werken. Voor ons is het dus Maigre-Vit brood. Wij bakken nu niet meer zelf.

Suc7

Francis

Geplaatst: Mon Mar 22, 2004 8:57 pm 
Reageer met quote

Jenny Walz schreef:
Peter schreef:

Ik heb inmiddels brood gevonden van Maigre-Vit wat koolhydraatarm is. Het smaakt mij en mijn man goed en het lijkt ook goed te werken. Voor ons is het dus Maigre-Vit brood. Wij bakken nu niet meer zelf.

Suc7

Quote:
Ik bak brood van:8 eiwitten, 4 eidooiers, 6 volle eetlepels proteinepoeder( van soja), 6 volle eetlepels gemalen lijnzaad, 6 volle eetlepels tarwezemelen, 2 volle eetlepels sojameel, wat zout, een klein kopje water en ongeveer driekwart zakje bakpoeder.
Eiwit en dooiers enkele minuten met elkaar mixen, daarna alles een voor een toevoegen en mixen tot een dikke brei. 24 min in de voorverwarmde oven op 150 graden. Eet smakelijk

kwaalaa

Geplaatst: Mon Jan 16, 2006 5:00 pm 
Reageer met quote

Quote:
Ik bak brood van:8 eiwitten, 4 eidooiers, 6 volle eetlepels proteinepoeder( van soja), 6 volle eetlepels gemalen lijnzaad, 6 volle eetlepels tarwezemelen, 2 volle eetlepels sojameel, wat zout, een klein kopje water en ongeveer driekwart zakje bakpoeder.
Eiwit en dooiers enkele minuten met elkaar mixen, daarna alles een voor een toevoegen en mixen tot een dikke brei. 24 min in de voorverwarmde oven op 150 graden. Eet smakelijk

Hoeveel gram bakpoeder is dat precies?

Ga het ook eens proberen, tis moeilijk om koolhydraatarm brood te vinden. Tenzij iemand een plek in Leuven weet?

Thx

Theo

Geplaatst: Sat Feb 04, 2006 4:30 pm 
Reageer met quote

kijk hier eens bij verkooppunten www.fijnlijntje.nl/main.htm
Groet, Theo

woefke

Geplaatst: Wed Feb 08, 2006 5:15 pm 
Reageer met quote

Ik bestel mijn koolhydraatarmbrood in de natuurwinkel. Als ze van de bakkerij Verbeek hebben is het brood veel lekkerder dan dat van fijn lijntje.

groeten

kwaalaa schreef:
Quote:

Ga het ook eens proberen, tis moeilijk om koolhydraatarm brood te vinden. Tenzij iemand een plek in Leuven weet?

Thx

Theo

Geplaatst: Sun Mar 05, 2006 12:34 pm 
Koolhydraatarm brood
Reageer met quote

woefke schreef:
Ik bestel mijn koolhydraatarmbrood in de natuurwinkel. Als ze van de bakkerij Verbeek hebben is het brood veel lekkerder dan dat van fijn lijntje.

groeten

kwaalaa schreef:
Quote:

Thx

Atlanta heeft tegenwoordig ook koolhydraatarm brood bakmix.
Bakkerij 't stoepje heeft Koolhydraatarm brood en bakmix,
en staat op zo'n 900 markten in nederland.
Kijk hier maar eens :
www.stoepje.nl/product_overzicht.cfm?product=268

Groet, Theo icon_wink.gif

Tonia

Geplaatst: Wed Jun 14, 2006 1:17 pm 
koolhydraatarm broodmix
Reageer met quote

Ik lever het koolhydraatarm broodmix van Atlanta. Dit is heerlijk volkorenbrood. Ziet er uit als brood, smaakt als brood, en ruikt als brood. Maar dan wel koolhydraatarm. Kan zowel in de oven als in de broodbakmachine. Alleen water erbij doen en bakken. Ook de prijs is veel aantrekkelijker dan varianten van Atkins of fijnlijntje.

Tonia
Low Carb Club de Weegschaal
lowcarbdeweegschaal@hotmail.com

Roos

Geplaatst: Sun Mar 18, 2007 4:24 pm 
Koolhydraatarmer broodmix van Atlanta
Reageer met quote

Ik heb het koolhydraatarmer broodmix van Atlanta nu al een tijd egbruikt en bevalt mij prima. Jammer dat het alleen nog niet in de winkel in België te koop is. Nu bestel ik het bij de low carb club van Tonia.

Roos

Brigitte

Geplaatst: Thu Mar 22, 2007 12:41 pm 
low carb brood met soyabloem en soya-eiwitten
Reageer met quote

kan iemand mij vertellen waar, in de buurt van Leuven of Tienen ik soyabloem en proteïnepoeder kan kopen om een brood met laag gehalte koolhydraten te bakken ( Atkinsdieet-eiwitdieet).
Bedankt en groetjes,

Brigitte

Rob

Geplaatst: Thu Mar 22, 2007 11:23 pm 
Reageer met quote

Waarschijnlijk in de natuurvoedingswinkel. Als ze het niet in voorraad hebben kunnen ze het zeker bestellen!

Gast

Geplaatst: Mon May 07, 2007 12:17 pm 
Reageer met quote

Heb deze morgen atkinsbrood gebakken met 2 eieren,2 theelepels bakpoeder, zoetstof naar smaak , 60 gr proteinepoeder, 40 gr room.
Proberen maar lekker zenne. icon_wink.gif

pascale2

Geplaatst: Tue Jun 12, 2007 7:34 pm 
Reageer met quote

waar vind ik proteïnepoeder in Gent? icon_surprised.gif
Zal eens proberen atkinsbrood te bakken! Hopelijk lukt het. Is atkinsbrood te koop ergens?

Tonia Lowcarbclub

Geplaatst: Sun Aug 12, 2007 1:07 pm 
koolhydraatarm brood
Reageer met quote

Er is heel goed koolhydraatarm broodmix te koop. Dat heeft als voordeel dat je een voorraad kan nemen. En brood bakken wanneer je wil. Het is van prima smaak gelijk aan normaal volkorenbrood. Kan prima ingevroren worden na het bakken. Het is helaas in België nog maar in 1 winkel verkrijgbaar. Je kan mij mailen info@lowcarbclub.nl voor het adres.

Maar het is volop te bestellen via de webshop www.lowcarbclub.nl
Er is momenteel een leuke aanbieding. En bovendien zijn er allemaal producten te koop voor een koolhydraatarm dieet zoals Atkins, Herbalife, South Beach, maar ook voor mensen met diabetes of koolhydraatintolerantie.

Tonia

primrose

Geplaatst: Thu Dec 20, 2007 12:32 am 
Reageer met quote

Peter schreef:

staat op janneke's receptensite zie onderstaand recept:

Dieetrevolutiebrood
(12 plakken)

Ingrediënten:

2 eieren
3 druppels zoetstof
2 el cottage cheese
(of monchou)
2 el sojameel
olie om in te vetten

extra:

broodvorm
oven

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 160°C. Vet een kleine broodvorm in met olie.
Splits de eieren zeer zeer voorzichtig, er mag beslist geen eigeel bij het eiwit komen.
Klop de eigelen los met een vork.
Sla het eiwit stijf met de zoetstof. Vermeng eigelen met de kaas en spatel het stijf geslagen eiwit heel luchtig erdoor.
Voeg het gezeefde sojameel toe en meng dit voorzichtig door het mengsel.
Doe het mengsel in de broodvorm en bak het broodje in de oven. Eerst een 1/2 uur op 160°C, dan een 1/2 uur op 150°C. (gebruik hierbij een oventhermometer).
Snij het broodje, wanneer het is afgekoeld, in 12 plakken.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
   Soya.be Forum Index -> Soja en gezondheid  
Naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Soja berichten - Copyright ©2012, Soya.be