|
| Auteur |
Bericht |
Pascale Gast
|
Geplaatst: Mon Aug 04, 2003 9:34 am Onderwerp: Suiker |
|
|
Beste Hildegard,
Sedert een tweetal jaar ben ik geleidelijk begonnen met een vegetarisch voedingspatroon.
Het begon met een advies van de homeopaat dat ik suiker moest vermijden omdat mijn lever dit niet kan verwerken en suiker de weerstand vermindert.
Daarna kwam vanzelf de behoefte om minder en nu geen vlees meer te eten. Ik eet vooral groenten, fruit, graanproducten allerlei, melkproducten, af en toe vleesvervangers.Want steeds na het eten van vlees krijg ik darmklachten.
Maar de laatste twee jaar ben ik al heel vaker (om de drie maand !) ziek geweest (vooral angina's met koorts en sinusitis) dan ooit.
Komt het doordat mijn lichaam zich nog moet aanpassen of zou ik een tekort hebben aan iets ?
Alvast dank voor je antwoord ! |
|
Gast
|
Geplaatst: Tue Aug 05, 2003 7:18 pm Onderwerp: |
|
|
Beste Pascale,
Ergens is er iets niet duidelijk. Blijkbaar ben je in het veleden van voedingspatroon veranderd omdat je gezondheidsproblemen had? Welke problemen waren dat? Heb je hierover al eens met je huisarts gesproken?
Een vegetarisch dieet is gezond en jou lichaam moet zich hiervoor gemakkelijk aanpassen. Zuivelproducten kunnen de boosdoener zijn. Probeer eens om gedurende enkele weken geen zuivel te consumeren en kijk of je je daarbij beter voelt!
Groetjes,
Hildegard |
|
Pascale Gast
|
Geplaatst: Wed Aug 06, 2003 10:06 am Onderwerp: |
|
|
| Anonymous schreef: | Beste Pascale,
Ergens is er iets niet duidelijk. Blijkbaar ben je in het veleden van voedingspatroon veranderd omdat je gezondheidsproblemen had? Welke problemen waren dat? Heb je hierover al eens met je huisarts gesproken?
Een vegetarisch dieet is gezond en jou lichaam moet zich hiervoor gemakkelijk aanpassen. Zuivelproducten kunnen de boosdoener zijn. Probeer eens om gedurende enkele weken geen zuivel te consumeren en kijk of je je daarbij beter voelt!
Groetjes,
Hildegard |
Beste Hildegard,
Dank voor het snelle antwoord !!
De gezondheidsproblemen alvorens aanpassing van het voedingspatroon
waren (en zijn nog) darmklachten (opgeblazen gevoel, plotse vermoeidheid, moeilijke vertering, constipatie, geen energie) en vaak keelpijn en sinusitis. Met dit verschil nu dat ik om de drie maand (het is erger geworden) een dag of twee heel ziek ben (koorts, spierpijnen, zeer pijnlijke keel en/of aangezichtspijn) dat ik gewoon niks kan doen, mijn lichaam dwingt tot rust.
Ik ben nochtans een zeer energiek type en dit is wel frustrerend, het gevoel niet vooruit te kunnen !
Ook nekklachten (blokkages, nekstijfhijd, hernia C5-C6).
De homeopaat zegt dat de meridiaan van de darmen op die plaats
(nek/schouderblad) ligt. Bij emotionele spanningen worden de nek-schouderspieren overbelast (chronische hyperventilatie - ook nog, ja !) bijgevolg verstoort dit de darmwerking.
Proberen om mijn voedingspatroon aan te passen is een goed idee,
waarbij ik vooràl suiker uit de voeding moet weglaten. (aantasting immuunsysteem !)
Zoals je zegt zal ik eens proberen om zuivel weg te laten, maar dit is
niet makkelijk, ik eet vrij veel zuiveproducten (elke dag glas melk, beker yoghurt en een portie kaas)
Nogmaals hartelijk dank voor het antwoord
vriendelijke groeten,
Pascale |
|
Gast
|
Geplaatst: Sun Oct 07, 2007 1:40 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Pascale
Heb jij je wel eens laten onderzoeken of je fybromialgie hebt ?want de symptonen die jij hebt lijken er gewoon heel veel op ik heb het n.l zelf ook.
groetjes Elly |
|
Nine
|
Geplaatst: Sun Nov 18, 2007 12:42 pm Onderwerp: chronisch vermoeidheidssyndroom |
|
|
Dag Pascale
Ik denk u wat raad te kunnen geven voor uw problemen. Ik mag zeggen dat ik ondervindingsdeskundige ben op gebied van de invloed van voeding op de gezondheid. Ik heb mezelf twintig jaar geleden zelf kunnen genezen van reuma door op een zuurarm dieet over te schakelen. Ook heb ik mezelf genezen van het chronisch vermoeidheidssyndroom door een anti-candida-dieet. Reuma en CVS zijn twee ziektes die de dokters nog niet kunnen genezen. Door te observeren en te experimenteren met mijn voeding heb ik zo al de boosdoeners kunnen ontdekken die bij mij reuma en CVS veroorzaakten. Voor mijn reuma heb ik alle voeding en drank die zuur smaakt en zuur bevat moeten weglaten en voor mijn CVS heb ik alle zoetigheid en brood moeten weglaten. Ik moet ook een gescheiden dieet volgen dat inhoudt dat men geen eiwitten mag mengen met zetmeel. Ik mag zeggen dat ik nu toch al voor 90% beter ben van mijn CVS. Over mijn genezing van reuma heb ik een boekje geschreven om ook andere reumalijders te kunnen helpen want ik kon de gedachte niet verdragen dat ik het middel wist om op natuurlijke wijze reuma te genezen en dat ik daar niets mee deed.
Zo te zien bent u er niet op verbeterd door vegetarisch te gaan eten. U schrijft dat u tegen geen vlees kan. Ik denk niet dat het vlees zelf de boosdoener is maar wel door het samen te eten met zetmeel (aardappelen, rijst, brood, spaghetti). Ik had enorm last van darmgistingen, een van de vele symptomen van CVS. Sedert ik vlees met groenten alleen eet, heb ik daar geen last meer van. Groenten mag men zowel bij zetmeel als bij eiwitten eten. Die keelpijn en sinusitis kan van zuivelproducten komen, vooral kaas kan de grote boosdoener zijn. Ook chocolade is verdacht bij keelontsteking (dat heeft mijn dochter ondervonden). Die spier- en andere pijnen komen door te zure voeding. Door vegetarisch te gaan eten, gebruikt u waarschijnlijk meer fruit en rauwkost al dingen die zuur bevatten en slecht zijn voor reuma. Dus die yoghurt zou u ook best al weglaten. Die vermoeidheid is verdacht voor CVS en daar is de suiker de oorzaak van want suiker voedt de schimmel die normaal in de darmen aanwezig is. Door te veel zoetigheid te eten gaat die schimmel zich vermenigvuldigen en kan zich zo over het ganse lichaam verspreiden. Het is die candida schimmel die de CVS lijders zo uitput. Bij mij was de grootste boosdoener chocolade. Ik kreeg er zelfs schimmel in mijn mond van er werd er nog zieker door. Dat waren de periodes dat ik niets meer kon doen en geen 50 m ver meer kon gaan. Ik heb mijn dieet om CVS te genezen op mijn computer opgeslagen voor de leden van de CVS vereniging en mailt het door aan ieder die het wilt. Het is te lang om op het forum te zetten maar als u uw email adres op het forum laat weten, of op mijn privé berichten wilt zetten, zal ik het u per mail opsturen.
Ik hoop dat u mijn raad eens wilt uit proberen en wens u vlugge beterschap.
Jeanine |
|
|
Gast123456 Gast
|
Geplaatst: Wed Mar 12, 2008 3:03 pm Onderwerp: BesteNineStuurHetCvsDieetNaar lovelyzzz_cuteness@hotmail.com |
|
|
Beste Nine,
ik zou het heel fijn vinden als u het cvs dieet naar mijn email: lovelyzzz_cuteness@hotmail.com zou willen sturen, want mijn dochter heeft namelijk een ernstige voor van CVS. Alvast bedankt |
|
Joke Gast
|
Geplaatst: Mon Mar 17, 2008 5:24 pm Onderwerp: dieet reuma |
|
|
Geachte mevrouw,
Zou u mij ook het dieet voor reuma willen mailen? Mijn emailadres is noud.van.erp@hetnet.nl.
bij voorbaat hartelijk dank.
Joke |
|
Toevallige voorbijganger Gast
|
Geplaatst: Mon Mar 31, 2008 3:06 pm Onderwerp: niet alles ligt aan voeding |
|
|
Jaenine u meldt "Ik heb mezelf twintig jaar geleden zelf kunnen genezen van reuma door op een zuurarm dieet over te schakelen" en "al de boosdoeners kunnen ontdekken die bij mij reuma en CVS veroorzaakten."
En in het subtitel van uw boek lees ik "reumapijnen", wat zijn dat? Bedoelt u gewoon fibromyalgie of pijn n.a.v. een ontsteking in een gewricht bij reumatoïde artritis of... enz?
U gebruikt m.i. een te algemene term. Reuma is een verzameling voor meer dan honderd verschillende aandoeningen. U geeft mensen de indruk dat uw dieet op alle aandoeningen onder de noemer reuma van toepassing is. Het is niet bewezen dat een dieet helpt, al is het ook niet bewezen dat het niet helpt. Als u er baat heeft bij het dieet dan is dat hartstikke mooi en natuurlijk kun u uw eigen bevindingen kenbaar maken aan ander patiënten (het woord reumalijders vind ik ongepast). Maar om nu te zeggen dat u "zelf kunnen genezen van reuma door op een zuurarm dieet over te schakelen."Gaat mij wat te ver.
Reuma, bijv reumatoïde artritis is een complexe ziekte. Er zijn meerdere risicofactoren. Zowel verschillende lifestyle factoren maar ook genetische factoren zijn van invloed. En als een gewricht (bot) aangetast is door een ontsteking gaat dit echt niet zomaar over van een dieet.
Natuurlijk kan men zelf verschillende manieren uittesten om de last van de reuma te verminderen, maar adviseer mensen aub ook naar een reguliere arts te gaan! En insinueer niet alsof het allemaal aan de voeding ligt. |
|
angel Gast
|
Geplaatst: Sat Aug 08, 2009 11:36 pm Onderwerp: cvs-dieet |
|
|
Graag zou ik het dieet voor cvs-patienten doorgemaild krijgen.
ik geloof ook dat cvs vanuit de buik begint en daarom veel met onze voeding te maken heeft.
door ondervinding en een dag niet te eten maar alleen water te drinken merk ik een verschil in mijn darmen op.
ze rommelen minder, de "rotte eieren" stank bij winden neemt af en de krampen gaan ook weg of zijn véél minder.
maar ik kan niet op water alleen blijven leven.
met een beetje hulp van het juiste dieet en door het zelf te ondergaan kan ik uitmaken of het een grote hulp is voor mij
ik heb met mijn ziekte leren leven en na 2 jaar immobiel geweest te zijn ben ik al terug 3 halve dagen per week aan het werk
zolang ik me "kalm" houd en stress vermijd gaat het me redelijk goed af.
stress is ook fataal voor cvs-patienten.
zoals je merkt, door ondervinding worden we slimmer dan al die proffesoren bijeen.
grts en aan alle zieken, veel sterkte gewenst!
mijn e-mail is rita_schoenmakers@msn.com |
|
marja Gast
|
Geplaatst: Tue Aug 10, 2010 8:16 pm Onderwerp: Re: chronisch vermoeidheidssyndroom |
|
|
Super als je mij het anti-CVS dieet zou willen mailen!
mvrgr. famvanderslot@hetnet.nl
| Nine schreef: | Dag Pascale
Ik denk u wat raad te kunnen geven voor uw problemen. Ik mag zeggen dat ik ondervindingsdeskundige ben op gebied van de invloed van voeding op de gezondheid. Ik heb mezelf twintig jaar geleden zelf kunnen genezen van reuma door op een zuurarm dieet over te schakelen. Ook heb ik mezelf genezen van het chronisch vermoeidheidssyndroom door een anti-candida-dieet. Reuma en CVS zijn twee ziektes die de dokters nog niet kunnen genezen. Door te observeren en te experimenteren met mijn voeding heb ik zo al de boosdoeners kunnen ontdekken die bij mij reuma en CVS veroorzaakten. Voor mijn reuma heb ik alle voeding en drank die zuur smaakt en zuur bevat moeten weglaten en voor mijn CVS heb ik alle zoetigheid en brood moeten weglaten. Ik moet ook een gescheiden dieet volgen dat inhoudt dat men geen eiwitten mag mengen met zetmeel. Ik mag zeggen dat ik nu toch al voor 90% beter ben van mijn CVS. Over mijn genezing van reuma heb ik een boekje geschreven om ook andere reumalijders te kunnen helpen want ik kon de gedachte niet verdragen dat ik het middel wist om op natuurlijke wijze reuma te genezen en dat ik daar niets mee deed.
Zo te zien bent u er niet op verbeterd door vegetarisch te gaan eten. U schrijft dat u tegen geen vlees kan. Ik denk niet dat het vlees zelf de boosdoener is maar wel door het samen te eten met zetmeel (aardappelen, rijst, brood, spaghetti). Ik had enorm last van darmgistingen, een van de vele symptomen van CVS. Sedert ik vlees met groenten alleen eet, heb ik daar geen last meer van. Groenten mag men zowel bij zetmeel als bij eiwitten eten. Die keelpijn en sinusitis kan van zuivelproducten komen, vooral kaas kan de grote boosdoener zijn. Ook chocolade is verdacht bij keelontsteking (dat heeft mijn dochter ondervonden). Die spier- en andere pijnen komen door te zure voeding. Door vegetarisch te gaan eten, gebruikt u waarschijnlijk meer fruit en rauwkost al dingen die zuur bevatten en slecht zijn voor reuma. Dus die yoghurt zou u ook best al weglaten. Die vermoeidheid is verdacht voor CVS en daar is de suiker de oorzaak van want suiker voedt de schimmel die normaal in de darmen aanwezig is. Door te veel zoetigheid te eten gaat die schimmel zich vermenigvuldigen en kan zich zo over het ganse lichaam verspreiden. Het is die candida schimmel die de CVS lijders zo uitput. Bij mij was de grootste boosdoener chocolade. Ik kreeg er zelfs schimmel in mijn mond van er werd er nog zieker door. Dat waren de periodes dat ik niets meer kon doen en geen 50 m ver meer kon gaan. Ik heb mijn dieet om CVS te genezen op mijn computer opgeslagen voor de leden van de CVS vereniging en mailt het door aan ieder die het wilt. Het is te lang om op het forum te zetten maar als u uw email adres op het forum laat weten, of op mijn privé berichten wilt zetten, zal ik het u per mail opsturen.
Ik hoop dat u mijn raad eens wilt uit proberen en wens u vlugge beterschap.
Jeanine |
|
|
marja Gast
|
Geplaatst: Tue Aug 10, 2010 8:17 pm Onderwerp: dieet |
|
|
[b]Hallo Jeanine,
zou je mij het dieet willen mailen?
Alvast mijn hartelijke dank,
gr.Marja |
|
Gast
|
Geplaatst: Tue Aug 10, 2010 8:18 pm Onderwerp: Re: dieet |
|
|
| marja schreef: | [b]Hallo Jeanine,
zou je mij het dieet willen mailen?
Alvast mijn hartelijke dank,
gr.Marja |
famvanderslot@hetnet.nl |
|
jewel29
Geregistreerd op: 2-9-2010 Berichten: 1 Woonplaats: Tongeren (Belgie)
|
Geplaatst: Thu Sep 02, 2010 12:01 pm Onderwerp: reuma dieet / CVS dieet |
|
|
Beste Jeanine,
Kan u mij aub beide dieten mailen aub ? Mijn man heeft namelijk enorm veel last van beide kwalen.
Dank bij voorbaat.
Groeten,
Renilde |
|
|